tirsdag 30. november 2010

Gudrun og Guffen

Av Silje Bjørnsrud

  
Tempoet sakker ned inntil skanneren med et lite stønn stopper opp – nei, nå må den smøres igjen!
”Multi 2000 – Multismøremiddel”, ikke en begrep jeg forbinder med arkiv men jommen har jeg fått stiftet nærmere bekjentskap med denne lille boksen. Det vil si – det var før. Den gang Gudrun viste vei for bunkene våre som stadig hopet seg opp. Vi liker nemlig å gi skannerne våre navn, bare sånn at vi vet hvilken vi snakker om. Guffen kom til for noen år tilbake og han var litt freskere – til å begynne med. Det var nemlig en utstrakt bruk av oljesmøremiddel her til rengjøring av hjul på disse skannerne. Inntil jeg spurte leverandøren om hva de selv brukte – ”mikrofiberklut”! Oi – så enkelt – da slipper vi følelsen av smørebod her til vinter’n.
Gudrun har nå gått av med pensjon og et nytt medlem har entret skannerparken – men hva skal navnet bli? Spurte min kollega, Anja, meg. Se det, noe på G?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar