mandag 17. januar 2011

Tanker ved ordningsbordet

av Kristine Ødegaard, NVE
Noe av det som fascinerer meg mest ved å jobbe i arkiv, er at man kommer borti emner som man kanskje aldri ellers ville hatt fantasi til å sette seg inn i. Min erfaring er at dersom man blir nok ”utsatt” for et tema, vil så å si alt bli interessant! Noen ganger tar jeg meg selv i å drømme meg bort –kanskje det var hydrolog jeg skulle blitt? Det virker faktisk ganske artig å ta de vannprøvene. Jeg ser på det fantastiske været ute og tenker på hvor fint det må være å få lov til å ha arbeidsplassen sin ute i naturen fra tid til annen… Men så kommer jeg til meg selv igjen, og tenker at jammen har jeg det ganske ålreit her inne og! I tillegg til at arkiv er et spennende fag i seg selv, er vi faktisk så heldige at vi får se hva andre yrkesgrupper holder på med også - fra innsiden. Og selv om jeg er helt støl i fingrene etter å ha fjernet i overkant av hundre og ørten stifter i dag, må jeg bare si at jeg er kjempeglad i jobben min!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar